Friday, May 9, 2014

Niat kerana Allah s.w.t

Assalamualaikum..Alhamdulillah hari ini dapat saya coretkan sedikit di laman blog saya :).Minum kopi beberapa cawan membuatkan mata masih segar..hehe. Okaylah, hari ni saya nak selitkan sedikit tentang niat kerana Allah iaitu membuat sesuatu perkara niat kerana Allah. Cuba kita fikirkan sejenak, adakah hari ini kita membuat sesuatu kerana Allah?. Jika ya, apa yang kita rasakan dan jika jawapannya tidak apa yang kita rasa...perkara ini boleh juga diumpamakan jika kita berfikiran positif, perkara yang kita lakukan akan menjadi positif, jika kita berfikiran negatif, perkara yang kita lakukan akan menjadi negatif. Alhamdulillah, hari ini saya dapat merasakan apa yang saya lakukan berjalan dengan lancar walaupun ade sedikit tersilap buat tapi saya tidak merasakan kesilapan yang saya buat ini menjadikan ia satu beban tapi ia membuatkan saya akan melakukan yang lebih baik.



Setiap apa yang kita lakukan dan kesilapan yang kita lakukan akan menjadikan satu ilmu baru yang kita pelajari..untuk mendapatkan ilmu tidak semestinya dengan pembacaan sahaja tapi dengan pengalaman yang kita perolehi juga merupakan satu pembelajaran untuk kita :). Oleh itu, marilah sama-sama kita betulkan niat kita untuk mendapatkan keredhaan Allah s.w.t :) .


Okaylah, sama-sama kita muhasabah diri kita dalam memperbaiki mutu keimanan kita, tepuk dada tanya Iman :). 

No comments:

Post a Comment