Thursday, September 6, 2012

Pelajar-pelajarku :)

Assalamualaikum w.b.t, semoga para pembaca blog saya dalam keadaan dan dirahmati Allah Amiin :). Alhamdulillah, dapt jugak saya membuat entri yang baru. jika dilihat senarai entri saya boleh dikatakan 1 bulan 1 entri..hehe. bukan malas nak buat tapi masa untuk menulis tak ada :(. Untuk menunggu masa balik dari sekolah ini, saya nak postkan satu cerita tentang anak murid saya..hehe. Bukan nak bercerita perkara-perkara yang negatif tapi menceritakan gelagat mereka :). 3 kelas yang saya mengajar, masing-masing mempunyai perangai tersendiri. Kadang-kadang nak tergelak pun ada, rasa terhibur pun ada, rasa-rasa geram pun hilang juga tekanan melihat gelagat mereka :). 

Kita bermula dengan kelas 4B, kelas yang saya perlu berfikir secara kreatif sebab masa ngajar untuk kelas 4B adalah 3masa, masa hujung untuk balik. Alhamdulillah seronok mengajar mereka, untuk kelas mereka saya lebihkan aktiviti dalam kumpulan dan pembentangan. Petang-petang begini lebih elok membuat aktiviti bagi otak mereka cergas :). Tapi kadang-kadang saya tak faham tingkah laku mereka samada mereka suka dengan aktiviti macam tu atau tak, mereka lebih kepada diam..erm, kadang2 rasa mengajar dengan meja dengan kerusi hahahaha..(agak2 cikgu2 lain ada perasaan macam tu tak?hehe).

Ok kelas 4D pula, erm..kelas ni agak bising lelakinya..kena pandai tarik mereka tapi..erm itulah namanya pelajar, ada yang memberi perhatian. Kelas ni ada mempunyai ilmu agama yang lebih maksudnya belajar agama dengan ustaz di luar atau menimba ilmu daripada keluarga sendiri. Kelas 4D ni pun saya banyak buat aktiviti kumpulan, Alhamdulillah memberi kerjasama yang positif :).

Last class, 4F kelas yang saya suka masuk hehehe.. walaupun mereka nak belajar ikut mood saya cuba tarik minat mereka, kelas mereka saya banyak memberi nota daripada membuat aktiviti..saja nak dera mereka hehehe. 

Semua pelajar saya baik-baik, semoga mereka menjadi pelajar yang soleh, pelajar yang cemerlang, pelajar yang taat kepada ibubapa. :)

No comments:

Post a Comment