Wednesday, July 20, 2011

Di Hari Bahagia Sahabatku :)

Salam ukhwah :). Erm..apa ya yang nak diceritakan (menyusun kata2..hehe). Malam ni, ingin saya coretkan serba sedikit tentang sahabat saya yang saya sayangi, persahabatan yang mula bertaut ketika berumur enam tahun sehingga sekarang Alhamdulillah, ibarat satu keluarga :). Pada tanggal 2 Julai 2011 adalah hari bahagia buat sahabat saya yang diberi nama oleh ayah dan emaknya Siti Aishah :). Kami pernah berangan2 ingin naik pelamin bersama - sama tetapi Allah lebih mengetahui setiap aturan yang dilakukan oleh-Nya kepada manusia, jodohnya datang lebih awal Alhamdulillah. 


Mereka dengan Basikal Tua (^_^)


Perjalanan mereka untuk sampai ke tahap ini banyak likunya, setiap yang dilakukan diperhatikan oleh insan yang bergelar ayah bagi memastikan anak perempuannya memiliki suami yang bertanggungjawab kepada agama, keluarga dan masyarakat. Pelbagai ujian yang perlu dilakukan oleh sang teruna bagi memenangi hati dua orang mentuanya :). Alhamdulillah, akhirnya dapat mencuit hati mentuanya :). 


Selepas Akad Nikah (^_^)


Sang teruna itu bernama Afiq. Pada tanggal tersebut, dengan sekali lafaz telah sah menjadi suami kepada Siti Aishah dengan disaksikan oleh 4 orang saksi. Alhamdulillah :). Semoga Afiq & Aishah dapat menjalani kehidupan rumahtangga dengan bahagia dan mendapat keberkatan dari Allah. (~_^).


Okayla sampai di sini dulu, next post saya akan menceritakan program saya di Bagan Lalang, Selangor :). Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment